Teiwas Rotating Header Image

Protėvių Pasaulėjauta » Dieviškumas ir Dvasingumas »

Patandžalio perteiktose sūtrose aprašytos pirminės jogos pakopos jamos ir nijamos

Jama-NijamaYama and Niyama

Jama – Visuomeninio elgesio taisyklės; Savitramda; vidinės jogo nuostatos nusakančios kaip reikia elgtis su savim, kitais žmonėmis, gyvomis būtybėmis ir aplinka.

  • Ahimsa – neprievartos nuostata. Jokios prievartos sau  ir aplinkiniams.
  • Satja – teisingumo nuostata. Būti teisingu sau ir aplinkiniams. Neteisingumas sukelia prieštaravimus, kurie pažeidžia Ahimsos nuostatas. Teisingumas ketinimuose, pasilikimas įsitvirtinus aukštesnėje tiesoje.
  • Astėja – nesavanaudiškumo nuostata. Svetimo nesisavinimas, nepiktnaudžiavimas užimama padėtimi.
  • Brahmačarja – skaitybės, ištikimybės nuostata.
  • Aparigraha – negodumo nuostata. Tenkintis tuo ką turi, nekaupti to ko nereikia.

Nijama – Asmeninio elgesio taisyklės; Saviugda; vidinės ir išorinės (fiziologinės, psichologinės) jogo švaros nuostatos. Apimančios praktiką ir asmeninį gyvenimą.

  • Šauča – vidinės ir išorinės švaros praktikavimas. Vidinė švara – pozityvios mintys, meditacija. Išorinė švara – švaraus kūno palaikymas.
  • Santoša – vidinis pasitenkinimas. Nuolankus sąlygų priėmimas ir prisiderinimas.
  • Tapas – kuklus gyvenimo būdas. Tenkinimasis minimumu. Paprastumas ir savikontrolė.
  • Svadhyjaja – savęs pažinimas. Apima savistabą, šventraščių studijas.
  • Išvarapranidhana – absoliuto ir aukštesnės valios suvokimas visame kame. pagarba Dievui.

Šaltiniai: joga.marinet.lt  ir  The art of living

Praktikuojant jogą, sunyksta sąmonės teršalai ir nušvinta pažinimo šviesa, sužadindama įžvalgą matyti tikrus reiškinius. Kad tai įvyktų, praktikos turėtų būti visapusės. Būtina savitramda (jama), saviugda (nijama), kūno padėties stebėjimas (asana), svarbu reguliuoti kvėpavimą (pranajama), mokytis sutelkti dėmesį (pratjahara), nukreipti sąmonę į savižiną ir Savasties vienybę (dharana) ir atskleisti sąmoningąjį AŠ (dhjana).
Sustiprindama tikėjimą ir kantrumą, Mai Ram Devi

Šaltinis: Mai Ram Joga

Dvasinė praktika prasideda nuo pirmųjų dviejų aštanga (aštuoniapakopės) jogos pakopų – jamų ir nijamų. Jos dar vadinamos savitramda/savitvarda ir saviugda aprašytos senovės indų išminčiaus Patandžalio veikale ,,Jogos sūtros“. Neįsitvirtinę jose, statome jogos namą be pamatų. O tai labai pavojinga. Kur nukreipsime jogos praktikomis sugeneruotą energiją? Jei energija veršis per pirmąsias dvi čakras – muladharą ir svadhisthaną, turėsime papildomų problemėlių ir sustiprinsime jau esamas. Kam tuomet reikalinga tokia jogos praktika? Generuosime energiją ir tenkinsime nesibaigiančius norus, ambicijas. Išaugintas dvasinis ego daug pavojingesnis nei paprastasis, materialusis. Tai vienodai liečia ir visas kitas dvasines praktikas bei kryptis.

Šaltinis: Astrominerologijos centras

(2585)

5 Comments

  1. Daugminas sako:

    satya
    satya or satyam (Sanskrit: „unchangeable; that which has no distortion; that which is beyond distinctions of time, space, and person; that which pervades the universe in all its constancy“) from the root sat (Truth) — is truthfulness in accordance with one’s words, thoughts and deeds. Satya is also defined in Sanskrit as „sate hitam satyam“ which translates to „The path to Ultimate Truth or sat is satya (i.e. the real truth)“
    http://veda.wikidot.com/satya

  2. Daugminas sako:

    Satya Truthfulness
    What is Truth? How can we see the world as it really is? What is the connection between the Yamas?
    http://www.instantgoodkarma.org/Satya.html

  3. […] apie jogos, kuri suvokiama, kaip priemonė įgalinanti jėgos, jungties, valios plėtojimą, sūtrose pateiktas pradines pakopas jamas (visuomeninio elgesio taisyklės-savitramda) ir nijamas (asmeninio elgesio […]

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *