Romėnų istorikui Tacitui aisčių išskirtinumo iš kitų tautų bruožu buvo aisčių ryšys su „glesum“, t. y. gintaru.
Iš aisčių sklaidos genetinių žemių – Vyslos žemupio, Sembos, Notangos, vakarų galindų gyvenamų teritorijų ir Lietuvos pajūrio – vienu metu pajudėjo vakarų baltų gentys. Jos suformavo visai naują šios Europos dalies geografinį ir kultūrinį veidą – Baltijos veidą. Iš šios pietinės Baltijos pajūrio dalies I–V a. atsiranda galindai, sūduviai, jotvingiai, nuo IX a. susiformuoja prūsai, kuršiai, skalviai, aukštaičiai, žemaičiai, žiemgaliai, latgaliai, sėliai. Visos šios kultūros – tai aisčiai, vakarų baltai, Tacito minėtųjų aisčių tikrieji palikuonys.
Profesoriaus dr. Eugenijaus Jovaišos paskaita „Aisčiai“:
(749)
Žiūrėjau https://www.youtube.com/watch?v=tv4iKugEDSs apie kimbrus ir teutonus. Rusiškai, daug ,,vandens“ ,bet sudomino tarp 40-45 minučių siužetas apie II a. iki Kristaus kimbrų šalmą su užrašu runomis. Rastas Austrijoje. Austrų germanistas perskaitė ,,chari gasta teiva“ , išvertė ,,kariauna svečiai dievo“. Tvirtina, kad tai tikrai germanų kalba.Bet galima ir chari-kariai, gasta-guosti, teiva-deivė. Gaunasi gal ,,kariai guosti deivę“?Tada tas tekstas gali būti ir baltiškas. Gal prieš 2000 tos kalbos mažiau skyrėsi? arba kimbrai gyveno tarpe, jų kalba turėjo ir baltų, ir germanų bruožų?Juk kimbrai išlenda dar po kelių šimtų metų, jau prūsų legendoje apie Prutenį ir Vaidevutį?Ir apskritai, visi mūsų eros pradžioje į Europą plųstelėję barbarai vadinami germanais. Bet juk Kimbrai, burgundai,langobardai, gotai, Vandalai atėjo iš Baltijos pajūrio. Rusai atvirai purkštauja, kad vandalai – tai vėlesnieji slavai vendai
Knygoje „Barbarian Rites– The Spiritual World of the Vikings and the Germanic Tribes“ pateikia, kad Tiwaz, Teiva kilę nuo senosios Indi kalbos žodžio Devah, reiškiančio šviečiantis Dievas.
Aisčių kilmė http://www.aisciai.eu
Galindiškoji didžiosios aisčių migracijos banga buvo įspūdinga. Ji formavo rytinius ir vakarinius aisčius, kurių vaidmenį Rytų ir Vakarų Europos ankstyvojoje istorijoje sunku pervertinti. Manoma, kad senajame geležies amžiuje prasidėjusi galindų-sūduvių ir Vielbarko kultūros sklaida sukūrė naują kultūrą Rytų Lietuvoje. Ji susikūrė maždaug toje pat erdvėje, kurioje VI a. antrojoje pusėje įsikurs lietuvių pilkapių kultūra. Todėl klausimas, ar galindiškoji banga yra tiesiogiai susijusi su lietuvių kilme, yra esminis. Naujais tyrinėjimais grindžiant lietuvių kilmės problemą, aiškėja, jog, galimas dalykas, senojo geležies amžiaus Rytų Lietuvos pilkapių kultūros žmonės savo galindišką kultūrą pernešė toli į rytus.